Visie

 

De afgelopen eeuw hebben producten zich ontwikkeld van functionele gebruiksvoorwerpen tot producten die iets vertelden over de eigenaar. Kenmerk hierbij is dat ze dichter bij de mens staan en een steeds grotere bijdrage leveren aan zijn/haar identiteit. Met andere woorden, de emotionele waarde neemt toe. De verwachting is dat deze trend zich verder zal ontwikkelen ook naar producten waarvoor deze ontwikkeling tot nu toe minder van toepassing was. Dit is mogelijk omdat de fabricage van industriƫle producten in kleine serie steeds goedkoper wordt. Een uitdaging hierbij is dat hoogwaardige recycling wordt toegepast waarbij grondstoffen niet verloren gaan maar zelfs verbeterd worden.

Voor MAV is dit een boeiend speelveld waarbij we samenwerking zoeken met ontwerpers uit andere disciplines. Zo kunnen we producten/diensten die een zekere uniciteit hebben aanbieden die aansluiten bij de wensen van onze opdrachtgevers.

En dan de producten uit het verleden. Producten die zich onderscheiden in stijl, vorm, afmeting. Restauratie van deze door de tijd gedecimeerde producten herleven door door een unieke oplossing. Hierdoor houden we rekening met het milieu en culturele waarden worden veiliggesteld.

Ontwikkelingen waaraan MAV graag wil bijdragen

10-5-2016 16-12-48_bak